{"id":318,"date":"2018-12-19T12:29:10","date_gmt":"2018-12-19T12:29:10","guid":{"rendered":"https:\/\/nxgaming.se\/?p=318"},"modified":"2018-11-28T13:04:09","modified_gmt":"2018-11-28T13:04:09","slug":"mobilspelvarlden-idag","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/nxgaming.se\/mobilspelvarlden-idag\/","title":{"rendered":"Mobilspelv\u00e4rlden idag"},"content":{"rendered":"
Medan spel till mobiler har funnits n\u00e4stan lika l\u00e4nge som mobiler b\u00f6rjade man inte tala om en riktig mobilspelmarknad f\u00f6rr\u00e4n smartphones d\u00f6k upp och spelen vi kunde spela p\u00e5 v\u00e5ra mobiler \u00f6kade markant.<\/strong><\/p>\n Det spekulerades hejvilt n\u00e4r mobilspelv\u00e4rlden var i sitt tidiga stadium om potentialen av den och vilka sorters spel vi kunde f\u00f6rv\u00e4nta oss att spela de kommande \u00e5ren. Och medan utvecklingen helt klart har g\u00e5tt fram\u00e5t i tekniska aspekter \u00e4r det m\u00e5nga som anser att mobilspel idag \u00e4r n\u00e5got av en bortsl\u00f6sad potential.<\/p>\n Majoriteten av de stora mobilspelen \u00e4r s\u00e5 kallade free-to-play, vilket som namnet antyder \u00e4r helt gratis att spela. Men eftersom det inte finns n\u00e5gon logik bakom att spendera tid och pengar p\u00e5 att utveckla ett spel som sedan \u00e4r helt gratis p\u00e5 alla s\u00e4tt och vis m\u00e5ste det ju finnas n\u00e5got s\u00e4tt att tj\u00e4na pengar p\u00e5 dem.<\/p>\n Idag g\u00f6rs detta p\u00e5 ett par olika s\u00e4tt, som att betala f\u00f6r att p\u00e5skynda en aktivitet eller spendera pengar p\u00e5 slumpade bel\u00f6ningar. Det finns ocks\u00e5 de som spelare b\u00f6rjade kalla f\u00f6r pay-to-win, d\u00e4r det kunde betala f\u00f6r gav dig en f\u00f6rdel mot andra spelare, vilket betyder att den som spenderar mest pengar p\u00e5 spelet automatiskt blir b\u00e4ttre \u00e4n andra. Och i ett spel d\u00e4r man spelar direkt mot andra spelare skapas en milj\u00f6 d\u00e4r man n\u00e4stan m\u00e5ste spendera pengar p\u00e5 spelet f\u00f6r att ha en chans.<\/p>\n<\/p>\n